top of page

Personvernerklæring

Personvern kan høres kjedelig ut. Men vi tar det på alvor – og synes du skal gjøre det samme. Her er alt du trenger å vite om hvordan vi håndterer dine personopplysninger.

Hvem er vi?
Vi er Punto Sports Club AS, stiftet av tre kamerater som brenner for padel, mote og kombinasjonen av de to. Org.nr: 933 741 826
Nettsted: www.punto.no

Hva slags info samler vi egentlig inn?
Vi samler kun inn det vi trenger for å sende deg pakker, holde deg oppdatert og gjøre shoppingopplevelsen best mulig for deg. Vi samler kun inn personopplysninger som er nødvendige for å oppfylle en avtale med deg, for å overholde en rettslig forpliktelse, for å gjøre handleopplevelsen best mulig for deg, eller der vi har fått ditt samtykke i samsvar med GDPR artikkel 6.

Eksempler på hva vi samler inn:
• Navn og adresse (så vi vet hvor vi skal sende varene!)
• E-post og telefonnummer (for å holde deg i loopen)
• Betalingsinfo (via sikre betalingsløsninger)
• IP-adresse og nettleserdata (for å forbedre nettsiden vår)

Hvorfor trenger vi disse opplysningene?
Godt spørsmål! Vi bruker infoen din til:

• Å behandle bestillingen din
• Å sende deg bekreftelser og oppdateringer
• Å levere pakken din
• Å gi deg kundeservice med stil
• Å analysere hvordan nettsiden brukes (så vi kan bli bedre!)
• Å sende deg nyheter og tilbud (men bare hvis du har sagt ja til det)

Hva skjer med betalingsinformasjonen min?
Vi lagrer aldri kortnummer eller sensitiv betalingsinfo selv. Alt håndteres trygt av våre betalingspartnere, Klarna og Stripe. De er eksperter på sikkerhet.

Deler vi informasjonen din med andre?
Bare når det er nødvendig, for eksempel med:
• Fraktselskap (så pakken kommer frem)
• Betalingsløsninger (for at du skal kunne betale) _
• Regnskapspartner eller systemer vi bruker

Vi selger aldri infoen din videre.

Hvor lenge lagrer vi opplysningene dine?
Vi lagrer opplysningene dine kun så lenge det er nødvendig for formålet de ble samlet inn for, eller så lenge loven krever det. Når opplysningene ikke lenger er nødvendige, vil de bli slettet eller anonymisert, i samsvar med GDPR artikkel 5 nr. 1 bokstav e.

Hvilke rettigheter har du?
Du har full kontroll. Du kan når som helst:
• Be om innsyn i hva vi har lagret
• Få info rettet hvis noe er feil
• Få data slettet (så lenge det ikke er noe vi må beholde for f.eks. regnskap)
• Trekke tilbake samtykke
• Si nei takk til markedsføring
• Legge inn en klage hvis du mener at vi ikke har behandlet dine personopplysninger i samsvar med gjeldende regelverk, har du rett til å klage til Datatilsynet. Du finner mer informasjon på www.datatilsynet.no.
• Du har rett til å klage til Datatilsynet dersom de mener at deres personvern er blitt krenket, jf. personvernforordningen (GDPR) artikkel 13 nr. 2 bokstav d.

Send oss bare en e-post til info@punto.no – vi svarer fortløpende.

 Hvordan passer vi på dataene dine?

Vi bruker anerkjente systemer, sterke passord og profesjonelle leverandører, og gjør vårt beste for å holde alt trygt. Vi har rutiner for å varsle Datatilsynet og berørte personer dersom det skulle oppstå brudd på personopplysningssikkerheten, i samsvar med GDPR artikkel 33.

Hvordan fungerer plattformen vår – og hvem får tilgang til dataene dine?
Når du besøker Punto Sports Club AS eller handler hos oss, skjer det faktisk en del i kulissene. Så hvem er egentlig involvert, og hva skjer med opplysningene dine?

Først: Vi bruker Wix som plattform.
Det betyr at all informasjon du gir oss – som navn, e-post, adresse og kjøpshistorikk – lagres trygt på Wix sine servere. Wix behandler personopplysningene i henhold til GDPR og sørger for at nettsiden fungerer som den skal, både når du surfer og når du handler.

Men hva skjer når du trykker på "Betal"?
Da trår Stripe inn som betalingsleverandør. Når du betaler, sendes nødvendig betalingsinformasjon (kortnummer, fakturaadresse, navn, e-postadresse) direkte til Stripe. Her er det viktig å vite: Stripe er en selvstendig behandlingsansvarlig. Det betyr at de bruker opplysningene dine ikke bare for å gjennomføre betalingen, men også for å følge egne juridiske krav, som å forebygge svindel. Du kan lese mer om hvordan Stripe håndterer data her: https://stripe.com/privacy.

Hva med frakten – hvordan sørger vi for at pakken din finner veien til deg?
Her bruker vi Shippo som fraktløsning. Når du bestiller, sendes informasjon som navn, adresse, telefonnummer og ordredetaljer til Shippo. Shippo lager fraktetikettene og kobler bestillingen din til riktig transportør. Shippo er en databehandler som jobber på våre vegne, og følger GDPR fullt ut. https://goshippo.com/privacy

Og hvem er det egentlig som leverer pakken din?
Det er Bring. Bring får kun den informasjonen de trenger for å levere varen din – navn, adresse og kontaktinformasjon – slik at du kan spore pakken og få den trygt frem. Til sammen jobber vi med disse samarbeidspartnerne for å sikre en trygg, rask og ryddig kjøpsopplevelse. Alle aktørene vi samarbeider med er valgt fordi de tar personvern på alvor, akkurat som oss.

Spørsmål eller bare nysgjerrig?
Kontakt oss på info@punto.no så svarer vi deg så raskt vi kan.

bottom of page